Sustainability is everywhere and it can create fatigue. In this 3-minute video, Sarah Martin, Sustainability and Brand Consultant, explains why sustainability is still important and what you can do to avoid using it as just another buzzword.
WeiterlesenLearn how social changes influence the way we do branding. What this means for a brand and how to use it as a chance for change and innovation.
WeiterlesenThe worst thing a brand can do is posting a bland statement on every possible awareness occasion! Don’t be the bland brand, follow these principles to avoid brand washing.
WeiterlesenWie beeinflussen soziale und kulturelle Faktoren das Handeln und Agieren von Unternehmen und ihren Marken? Das war das Thema meines Webinars als Soziologin und Markenspezialistin mit der Basler Kreativagentur Yellow.
WeiterlesenDuring an interview last week I was reminded of the huge potential the SDGs hold for businesses, both in their strategic and communicative work. No matter if you’re a small or larger company, we all should rely on the SDGs in our work more often.
WeiterlesenThe Tesla logo looks like an uterus or a contraceptive hormone spiral to me. Not similar or like a visual reference – it’s the obvious undoubtable depiction of it. At least for me. I can’t believe they didn’t do it on purpose. They must have been aware of the similarity. Apparently, they didn’t.
How is that even possible?
WeiterlesenThe relationship between brands and consumers is changing. What seemed important before Corona is essential now: Companies need to take a stand in order to be successful in future.
WeiterlesenMit unserer frei verfügbaren Präsentationsvorlage und ein paar einfachen Tips und Tricks schnell und einfach Online-Arbeitsmaterial zusammenstellen.
WeiterlesenKann Design dabei helfen, die Welt zu einem besseren Ort zu machen? Ja, und dafür müssen wir nicht zwingen bei einer NGO arbeiten.
WeiterlesenBilder übernehmen im Marketing eine wichtige Funktion. Wenn sie gut sind…
WeiterlesenÜber die Bedeutung von Weiss in der japanischen Ästhetik. Gedanken zum Buch.
WeiterlesenKlare Gestaltungsregeln machen die Dinge nicht einfach schöner, sie können soviel mehr.
WeiterlesenUnsere Gedanken zu den neuen visuelle Tendenzen für das neue Jahr.
WeiterlesenWie wir alles formen, was uns als Menschen betrifft.
Weiterlesen